Fietstraining

Van april tot en met begin september wordt er buiten gefietst. De fietstrainingen zijn laagdrempelig en geschikt voor uiteenlopende niveaus, maar er wordt wel een instapniveau gehanteerd (zie overzicht trainingen). Vanaf Stadion Galgenwaard wordt onder begeleiding van een trainer een route gefietst waarbij tussendoor oefeningen (techniek en/of snelheid) gedaan worden die op eigen tempo kunnen worden uitgevoerd. Gemiddeld wordt er tussen de 50 en 65 kilometer afgelegd.

Vanaf oktober tot en met maart worden in sportschool de Workout spinninglessen gegeven. In verband met beperkte capaciteit moet je vooraf een plek reserveren via de Workout (zie overzicht trainingen).

Benodigdheden voor de fietstraining:

  • Racefiets of tijdritfiets (MTB of hybride mag, mits het instapniveau gehaald wordt)
  • Fietskleding
  • Fietshelm (verplicht!)
  • Eten en drinken
  • Bandenreparatiesetje (pomp, bandenlichter, reserveband en/of plakspullen)
  • Tijdens de trainingen in het voor- en najaar is verlichting voor je fiets ook handig (ook al proberen we voor het donker terug te zijn)

Benodigdheden voor de spinningtraining:

  • Sportkleding
  • Sportschoenen of schoenen met SPD plaatjes (de spinningfietsen hebben zowel toeclips als kliksyteem)
  • Extra handdoek (voor tijdens het spinnen)
  • Bidon met water/sportdrank

Overzicht trainingen:

Reguliere Fietstraining (april t/m september)

  • Donderdag 19-21 uur. Vertreklocatie: Stadion Galgenwaard
    • Groep 1: Snelste fietsers, in 2 uur solo fietsen minimaal 65 kilometer af kunnen leggen
    • Groep 2: In 2 uur solo fietsen minimaal 60 kilometer af kunnen leggen
    • Groep 3: Voor starters met extra focus op rijden in een groep, fietsbeheersing, trapfrequentie en bochten. Instapniveau: 2 uur solo fietsen minimaal 50 kilometer af kunnen leggen

Spinning (oktober t/m maart)

  • Donderdag 19.30-20.30 uur
  • Donderdag 20.30-21.30 uur
    Locatie: De Workout. Alle niveaus. Reserveer vooraf een fiets bij de De Workout, via: 030-2322312
    Let op: mocht je onverhoopt niet kunnen, vergeet je dan niet af te melden! Zo zorg je dat een ander lid, dat op de reservelijst staat, wél kan trainen.